Klauzula informacyjna w celu przetwarzania danych ucznia
i jego rodziców/opiekunów prawnych
Spełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych oraz Pani/Pana dziecka danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Korczaka w Jaworze, ul. Armii Krajowej 9, 59-400 Jawor.
- Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Pani/Pana oraz Pani/Pana dziecka dane osobowe przetwarzane będą w związku z realizacją celów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Szkoły, a także w innych prawnie usprawiedliwionych celach związanych z działalnością Placówki, w zakresie niezbędnym
do realizacji tych celów, m.in.:- zapisania dziecka do Szkoły,
- prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania i działalności wychowawczo-opiekuńczej,
- organizacji konkursów, zawodów i olimpiad,
- organizacji wycieczek i wyjazdów szkolnych,
- uczestnictwa w programach i projektach organizowanych lub współorganizowanych przez Szkołę.
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U.
z 2017 r. poz. 60), - Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59),
- Ustawa z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Z 2016 r. poz. 35),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2017 r., poz. 610).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U.
- z 2014 r. poz. 1170 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U.
z 2017 r., poz. 1646).
- Pani/Pana dziecka oraz Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane organom publicznym
i podmiotom takim jak:
- Kuratorium Oświaty,
- placówki medycyny szkolnej,
- poradnie psychologiczno-pedagogiczne,
- ośrodki pomocy społecznej,
- organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania, takie jak: kurator sądowy i organy ścigania,
- podmioty organizujace lub współorganizujące wycieczki i wyjazdy,
- Towarzystwo Ubezpieczeniowe,
- dostawcy systemów IT, z którymi współpracuje Administrator w celu utrzymania ciągłości oraz poprawności działania systemów informatycznych.
- Pani/Pana dziecka oraz Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny
do realizacji wyżej wymienionych celów, a następnie będą przechowywane zgodnie z terminami określonymi w jednolitym rzeczowym wykazie akt. - Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz danych swojego dziecka, a także prawo ich usunięcia w przypadku, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana dziecka oraz swoich danych osobowych,
- wycofa Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych osobowych dziecka lub swoich, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- Pani/Pana dziecka lub Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
- Pani/Pana dziecka lub Pani/Pan dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się
z obowiązku wynikającego z przepisów prawa.
Posiada Pani/Pan również prawo do ograniczenia przetwarzania Pani/Pana dziecka i Pani/Pana danych osobowych, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie Pani/Pana oraz Pani/Pana dziecka danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
- Podanie tych danych jest:
- warunkiem ustawowym w przypadku zapisania dziecka do Szkoły i prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania i działalnosci wychowawczo-opiekuńczej i jest obowiązkowe,
- warunkiem umownym w przypadku udziału dziecka w konkursach oraz upublicznienia wyników osiągniętych w tych konkursach, zawodach i olimpiadach i jest warunkiem wzięcia
w nich udziału dziecka, - warunkiem umownym w przypadku uczestnictwa dziecka w wycieczkach oraz wyjazdach szkolnych i jest niezbędne do uczestnictwa w nich dziecka,
- dobrowolne w przypadku upublicznienia wizerunku dziecka.
- Pani/Pana dziecka oraz Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Klauzula informacyjna dla osób upoważnionych do odbioru dzieci
Spełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujmy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Korczaka w Jaworze, ul. Armii Krajowej 9, 59-400 Jawor.
- Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w związku z realizacją celów opiekuńczych Szkoły oraz ewidencji osób upoważnionych przez rodziców/opiekunów prawnych do odbioru dziecka
z Placówki na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO). - Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania upoważnienia wydanego przez rodziców lub opiekunów prawnych dziecka.
- Kategorie przetwarzanych danych osobowych: imię i nazwisko, seria i numer dokumentu tożsamości.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (RODO).
- Pani/Pana dane osobowe zostały pozyskane od rodzica/opiekuna prawnego ucznia Szkoły.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości odebrania przez Panią/Pana dziecka ze Szkoły.
Klauzula informacyjna - monitoring
Spełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujmy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych oraz Pani/Pana dziecka danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Korczaka w Jaworze, ul. Armii Krajowej 9, 59-400 Jawor.
- Wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Monitoring stosowany jest w celu ochrony mienia oraz zapewnienia bezpieczeństwa na terenie monitorowanym.
- Podstawą przetwarzania danych jest prawnie usprawiedliwiony cel Administratora.
- Zapisy z monitoringu przechowywane będą przez 30 dni.
- Osoba, której wizerunek został zarejestrowany przez system monitoringu, ma prawo dostępu
do swoich danych osobowych oraz ograniczenia ich przetwarzania. - Osobie, której wizerunek został zarejestrowany przez system monitoringu, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych),
w przypadku gdy osoba ta uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).